Reklamačný poriadok
REKLAMAČNÝ PORIADOK RIVET s.r.o. so sídlom: Žabinská 18, 911 05 Trenčín, IČO: 36 319 431, DIČ: 2020178567, IČ DPH: SK2020178567, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel Sro, vložka č. 12773/R |
Tento Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok Predávajúceho (ďalej len „VOP“) a význam všetkých pojmov vymedzených vo VOP sa vzťahuje aj na tento Reklamačný poriadok.
Tento Reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti Kupujúceho pri uplatňovaní jeho nárokov vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za vady Tovaru a zo zodpovednosti zo záruky, t.j. pri uplatnení reklamácie/vytknutí vady, v súlade s § 618 a nasl. zákona číslo 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov.
- Zodpovednosť za vady, ak je Kupujúcim Spotrebiteľ
- Práva a povinnosti Zmluvných strán Kúpnej zmluvy ohľadne práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, ak je Kupujúcim Spotrebiteľ a príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka, ak je Kupujúcim Podnikateľ.
- Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania, a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.
- Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, Predávajúci zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami.
- Pri použitej veci sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti Predávajúceho za vady ako v odsekoch 3 a 4, nie však kratšej ako jeden rok od dodania veci.
- Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa ods. 2 až 4 vyššie.
- Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ak
- montáž alebo inštalácia bola súčasťou Kúpnej zmluvy a bola vykonaná Predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť, alebo
- montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať Kupujúci, vykonal Kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol Predávajúci alebo dodávateľ digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.
- Predávajúci nezodpovedá za vadu veci s digitálnymi prvkami, ktorá bola spôsobená výlučne nenainštalovaním aktualizácie, ak si Kupujúci aktualizáciu nenainštaloval v primeranej lehote po jej dodaní a
- Predávajúci oboznámil Kupujúceho o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania, a
- nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia aktualizácie Kupujúcim neboli spôsobené nedostatkami v poskytnutom návode na inštaláciu.
- Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa ods. 2 až 4, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.
- Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, Predávajúci nesie dôkazné bremeno, že digitálny obsah dodal alebo digitálnu službu poskytol bez vád počas doby podľa ods. 4.
- Ak Predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, Kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
- Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže Kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností Predávajúcim.
- Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa predchádzajúceho odseku, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa ods. 3 až 5.
- Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.
- Uplatnenie reklamácie/ Vytknutie vady
- Vadu môže Kupujúci vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni Predávajúceho, u inej osoby, o ktorej Predávajúci oboznámil Kupujúceho pred uzavretím Kúpnej zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania Predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej Predávajúci oboznámil Kupujúceho pri uzavretí Kúpnej zmluvy alebo po uzavretí Kúpnej zmluvy.
- Predávajúci má právo odmietnuť prijatie Tovaru do reklamácie v prípadoch, kedy reklamovaný Tovar a/alebo jeho súčasti sú znečistené alebo nespĺňajú základné predpoklady pre hygienicky bezpečné odovzdanie Tovaru k reklamačnému konaniu.
- Kupujúcemu nevzniká voči Predávajúcemu žiadny nárok z vád Tovaru, ak poškodenie Tovaru nastalo:
- mechanickým poškodením Tovaru,
- neodborným zaobchádzaním alebo zanedbaním starostlivosti o Tovar,
- Tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami,
- Tovar, ktorý bol upravovaný Kupujúcim (nátery, ohýbanie atď.), ak vznikla chyba v dôsledku tejto úpravy,
- Tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou, čo neplatí, ak boli vlastnosti Tovaru, ktoré sú v rozpore s vyššie uvedenými podmienkami, Kupujúcim a Predávajúcim výslovne dohodnuté, vymienené alebo Predávajúcim deklarované, prípadne je možné ich očakávať vzhľadom na vykonávanú reklamu alebo vzhľadom k obvyklému spôsobu použitia Tovaru.
- Tovar zaslaný k reklamácii bude Predávajúcim posudzovaný iba ohľadne ním namietanej vady.
- Predávajúci poskytne Kupujúcemu-Spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 OZ odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť.
- Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Kupujúcemu. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa ods. 5 nevzťahuje. Ak Predávajúci podanej reklamácii vyhovie, nie je povinný vyhotovovať písomné odôvodnenie ani potvrdenie o vybavení podanej reklamácie.
- Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky Kupujúceho, pred odoslaním objednávky, Predávajúci oboznámil Kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie Predávajúceho.
- Kupujúci, ktorý nie je Spotrebiteľom, je povinný (Kupujúcemu, ktorý je Spotrebiteľom, sa odporúča), aby bezprostredne pri dodaní prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky (počet, neporušenosť obalu a pod.). Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s Kúpnou zmluvou, predovšetkým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Neúplnú alebo poškodenú zásielku je potrebné oznámiť e-mailom na adresu Predávajúceho uvedenú v Článku II. ods. 2 VOP.
- Podmienkou prijatia reklamácie od Kupujúceho – Podnikateľa je uplatnenie reklamácie Kupujúcim prostredníctvom Internetového obchodu cez sekciu „Zákaznícky servis“ odoslaním správy Predávajúcemu s predmetom „Reklamácia“, alebo odoslaním takejto správy prostredníctvom emailu na emailovú adresu Predávajúceho uvedenú v Článku II. týchto VOP. Z obsahu takejto správy musí byť zrejmé, že ide o reklamáciu Kupujúceho, a tiež musí obsahovať konkrétny popis Kupujúcim vytýkanej vady Tovaru a takisto aj popis nároku/ov, ktoré Kupujúci voči Predávajúcemu v dôsledku danej vady uplatňuje.
- Kupujúci – Podnikateľ je povinný zaslať vadný Tovar na reklamáciu na adresu Predávajúceho uvedenú v Článku II. ods. 2 VOP. Reklamovaný Tovar musí byť dôkladne zabezpečený, aby nedošlo v priebehu prepravy k jeho poškodeniu, a balík by mal byť označený viditeľne „REKLAMÁCIA“ a obsahovať: reklamovaný Tovar (vrátane kompletného príslušenstva), odporúčané je priloženie kópie nákupného dokladu, podrobný popis vady a dostatočné kontaktné údaje Kupujúceho (hlavne spiatočná adresa a tel. číslo). Bez vyššie uvedeného je znemožnená identifikácia pôvodu aj vady Tovaru.
- Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú Predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
- Postup podľa predchádzajúcich odsekov 21 a 22 je odporúčaný aj Kupujúcemu – Spotrebiteľovi, ak nepreukáže a nedoloží uvedené skutočnosti inak.
- Spôsob vybavenia reklamácie, ak je Kupujúcim Spotrebiteľ:
- Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
- Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa odseku 26. druhej vety.
- Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo Kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý Kupujúci vec požadoval.
- Na účely opravy alebo výmeny Kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec Predávajúcemu. Náklady prevzatia veci znáša Predávajúci.
- Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec Kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak Kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, Predávajúci Kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí Kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak Kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by Predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
- Predávajúci pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Predávajúci a Kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí Kupujúci na náklady a nebezpečenstvo Predávajúceho.
- Pri odstránení vady výmenou veci nemá Predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
- Predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci podľa ods. 2 až 7 vyššie.
- Kupujúci má právo na primeranú zľavu z Kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
- Predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
- Predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s ods. 29 a 31,
- Predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa ods. 27,
- vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
- Predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Kupujúceho.
- Pri posudzovaní práva Kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa odseku 34 písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od Kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť Predávajúceho odstrániť vadu.
- Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa odseku 34, ak sa Kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa Kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Predávajúci.
- Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, Kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
- Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec Predávajúcemu na náklady Predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak Predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže Kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci Predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo Predávajúceho.
- Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti Kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci Predávajúcemu alebo po preukázaní, že Kupujúci zaslal vec Predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
- Predávajúci vráti kúpnu cenu Kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak Kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Predávajúci.
- Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
- Ak je vada, za ktorú zodpovedá Predávajúci, dôsledkom konania alebo opomenutia inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane opomenutia dodať aktualizácie pre vec s digitálnymi prvkami, Predávajúci má voči tejto osobe právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v dôsledku vytknutia vady a uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady Kupujúcim.
- Spôsob vybavenia reklamácie, ak je Kupujúcim Podnikateľ:
- Ak je Kupujúcim Podnikateľ, Predávajúci sa zaväzuje o reklamácii rozhodnúť v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. O tomto rozhodnutí bude Kupujúci Podnikateľ informovaný emailom či prostredníctvom Internetového obchodu.
- Ak pôjde o vadu, ktorú je možné odstrániť, bude Tovar opravený. Pokiaľ nie je oprava možná a povaha vady nebráni obvyklému užívaniu Tovaru, môže sa Predávajúci s Kupujúcim dohodnúť na primeranej zľave z ceny Tovaru. V prípade zľavy nie je možné neskôr túto vadu reklamovať. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa Tovar mohol riadne užívať ako vec bez vád, Predávajúci je oprávnený vadný Tovar vymeniť za Tovar s rovnakými alebo podobnými úžitkovými vlastnosťami alebo vystaví dobropis.
- V prípade, ak reklamácia nebude dôvodná, Predávajúci ju zamietne. Ak bude reklamácia zamietnutá, berie Kupujúci – Podnikateľ na vedomie, že Predávajúci je oprávnený prefakturovať Kupujúcemu – Podnikateľovi náklady, ktoré mu vznikli v súvislosti s vybavením reklamácie.
- Spoločné ustanovenia k uplatneniu reklamácie/ vytknutiu vád
- Kupujúci, ktorý nie je Spotrebiteľom, preukáže dodržanie lehoty podľa ods. 3 až 5 predložením nákupného dokladu, ak bol v minulosti Tovar reklamovaný, tiež doloží doklad o reklamácii. Tento postup je odporúčaný aj Kupujúcemu, ktorý je Spotrebiteľom, ak nepreukáže a nedoloží uvedené skutočnosti inak. Kupujúci si je vedomý, že ak nedodá reklamovaný Tovar vrátane všetkého doručeného príslušenstva, potom v prípade odstúpenia Kupujúceho od zmluvy bude Kupujúcemu vrátená Kúpna cena znížená o cenu nedodaného príslušenstva.
- Kupujúci berie na vedomie, že je povinný poskytnúť Predávajúcemu potrebnú súčinnosť na vybavenie reklamácie, v opačnom prípade sa lehoty adekvátne predlžujú o čas, kedy bol Kupujúci v omeškaní s poskytovaním požadovanej súčinnosti.
- Kupujúci berie na vedomie, že obdržaný Tovar sa môže líšiť od Tovaru prezentovaného na ilustračných fotografiách na webovej stránke www.simaf.sk v dôsledku rôznych nastavení obrazovky. Absentujúca zhoda farebnosti Tovaru s obrazom na monitore preto nie je považovaná za vadu Tovaru.
- Reklamácie spojené s kvalitou doručovaných zásielok budú preskúmané na základe protokolu, ktorý bol spísaný spoločne s Doručovateľom pri odbere zásielky. Absencia takéhoto protokolu môže byť základom k zamietnutiu reklamácie Predávajúcim.
- Maximálna výška náhrady škody vzniknutej v dôsledku vady Tovaru dodávaného Kupujúcemu, ktorý je Podnikateľom, nemôže prevýšiť 100 % hodnoty Tovaru.
- Spotrebiteľská záruka
- Výrobca Tovaru alebo Predávajúci môže poskytnúť Kupujúcemu spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviažu vrátiť Kupujúcemu kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady uvedených vyššie. Kupujúci má právo požadovať od výrobcu alebo Predávajúceho, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia Kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením.
- Ak výrobca ponúkne spotrebiteľskú záruku na životnosť veci, Kupujúci má počas trvania spotrebiteľskej záruky voči výrobcovi práva na odstránenie vady podľa ods. 26 až 33, ak Výrobca neposkytol v spotrebiteľskej záruke na životnosť výhodnejšie podmienky.
- Výrobca alebo Predávajúci, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, poskytne Kupujúcemu záručný list na trvanlivom médiu najneskôr v čase dodania veci v slovenskom jazyku alebo so súhlasom spotrebiteľa v inom jazyku. Výrobca alebo Predávajúci, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, v záručnom liste jasným a zrozumiteľným spôsobom uvedie náležitosti podľa § 502 ods. 3 Občianskeho zákonníka a poučenie, že Kupujúci má voči Predávajúcemu práva zo zodpovednosti za vady podľa tohto Reklamačného poriadku, ktoré nie sú spotrebiteľskou zárukou dotknuté.
- Porušenie povinnosti Výrobcu alebo Predávajúceho, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, podľa odseku 54 nemá vplyv na platnosť spotrebiteľskej záruky.
- Ak sú podmienky spotrebiteľskej záruky v súvisiacej reklame pre Kupujúceho priaznivejšie ako podmienky podľa záručného listu, platia podmienky uvedené v reklame. To neplatí, ak výrobca alebo Predávajúci, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, pred uzavretím Kúpnej zmluvy s Kupujúcim súvisiacu reklamu zosúladil so záručným listom rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým bola reklama uskutočnená.
- Tento Reklamačný poriadok je platný odo dňa 01.07.2024.